Tuesday 11 August 2009

Pertama kali hafis masuk zoo (zoo negara)

Salam...

Ni Nak bercerita kenangan semasa bawak hafis n amin bersama maknjang n paksu ber siar siar di sekitar kuala lumpur.

Actually Mak teh (cikla) ada kursus di park royal, bukit bintang. Terlanjur kami ke sana....i plan nak bawak anak anak melawat ke zoo negara.

masuk saja ke dalam...hafis memang nampak very observatif....mata meliar saja melihat akan keindahan lanskap dan hidupan hidupan yang menghuni zoo berkenaan.....Segala binatang yang sebelum ini hanya dapat dilihat melalui buku buku didikan kini terlihat jelas di depan mata...dengan keadaan yag asli dan realiti......
gambar gajah yang sedang meneran.

Kenangan hafis bagi gajah makan tebu

Paksu(anak maknjang) bergambar dengan kuda.

Teringat masa hafis buat pertama kalinya beliau melihat gajah secara live, kebetulan pula masa tu gajah tengah berak...hahaha apa lagi...bila balik jer...kami sebut gajah...dia terus secara spontan akan kata gajah busuk..sambil mimik mukanya menahan bau.....

untuk first round, kami menaiki keretapi yang disediakan....habis pusing ke seluruh pelusuk zoo berkenaan, kami turun dan memulakan aktiviti berjalan kaki.....memang best sungguh..rasa puas melihat hafis yang begitu ghairah melihat setiap haiwan dalam zoo berkenaan, dari sebesar besar haiwan (gajah) sehingga ke sekecil kecil nya (ayam hutan), dari yang berterbangan di langit biru (burung burung) sehingga yang berenang renang di lautan/sungai (ikan) semua hafis lihat dan kenal.

kebetulan apabila kami selesai menjelajahi zoo, kami sampai ke mini stadium zoo yang mana pertunjukan memerang laut akan dimulakan pada bila bila masa sahaja...(seolah olah menungu kami sampai...)

Memang terhibur kami sekeluarga melihat telatah memerang laut itu menunjukkan aksinya,

selesai melihat pertunjukan, kami bersolat asar dan terus pulang dengan keletihan tetapi penuh kepuasan.

Gambar hafis berhenti kepenatan....nasib baik ada pop corn utk melapik perut.

Amin bersama toknjangnya...

ibu sedang bergambar kenangan bersama hafis.

No comments:

Post a Comment